חברת האחסון משמשת מגירה ייעודית לשם אחסנת קבצי האתר ומערכת התוכן. בעת הבחירה, ישנם פרמטרים ומתודולוגיה שלמה שעליה נצטרך לשים לב. הפעם, במאמר זה, אינטרלנד מספרת כיצד לבחור את חבילת האחסון בצורה הטובה ביותר. בנוסף, נדבר גם על איך נוכל לחסוך כסף בבחירת חבילת האחסון שלנו.

מהו אחסון אתרים – ההסבר הפשוט ביותר

אחסון אתרים הוא שרת מקוון הנמצא בחוות שרתים והוא מסוגל לאחסן קבצים, מערכות מדיה, ועוד. אחסון אתרים מתחלק לשני יסודות: תוכנה וחומרה. לצד החומרה (השרת שלנו) יש תוכנה שתומכת במשאבי השרת ומנצלת אותם בצורה הטובה ביותר. לרוב, מדובר על מערכות הפעלה לינוקס או ווינדוס. אחסון אתרים שמנוהל בצורה הטובה ביותר יאפשר לכם לאחסן את האתרים שלכם בצורה טובה ויעילה. בחירת האחסון חשובה לא פחות מהחבילה, האחסון הוא הפרטנר האישי שלנו שדואג שהכל יעבוד כשורה, ולכן הבחירה היא מאוד חשובה. בחרו בחברת אחסון שנותנת לכם מחיר ראוי והוגן, בחרו בחברה שלא מזניחה את האבטחה, והכי חשוב – בחרו בחברה שמספקת מהירות מרבית לצד שירות מנצח.

איך לבחור חבילת אחסון אתרים – מהם הפרמטרים שכדאי לבדוק?

מטרתה הבלעדית של חברת אחסון אתרים היא לארח את האתר שלכם על הצד הטוב ביותר. כחלק מהשירות והעבודה, חברת האחסון עושה שינויים ברמת השרת, ברמת התוכנה, ואפילו ברמת האבטחה. אז איך תדעו כיצד לבחור את חבילת האחסון הטובה ביותר? הנה כמה פרמטרים שכדאי לבדוק:

1.     נפח האחסון – נפח האחסון מהווה חשיבות רבה, במיוחד אם מדובר באתר ששוקל לא מעט, אתר מסחר אינטרנטי שמכיל הרבה מאוד מוצרים, מדיה, תמונות, וכו'.  בממוצע, מרבית מהאתרים בוחרים נפח אחסון של 1-3 ג'יגה, וזה אמור להספיק. פחות מ- 1 ג'יגה בייט יהיה קצת בעייתי, רצוי ללכת על חבילת אחסון עם יותר מ- 1 ג'יגה בייט אחסון.

2.     תעבורה חודשית – תעבורה החודשית נמדדת לפי כמות התעבורה של אתר האינטרנט שלכם. במילים אחרות – כמות הכניסות החודשית. כמות התעבורה נבחרת בהתאם לכמות האחסון, ולרוב עשויה להספיק. כמות התעבורה המומלצת והמינימלית היא כ- 20,000 והיא עשויה להספיק למרבית מהאתרים בישראל.

3.     מיקום השרת – ללא צל של ספק, מיקום השרת מהווה חשיבות להרבה מאוד עסקים, בעלי אתרים, וכמו כן גם סוכנויות דיגיטל. מן הסתם, אם קהל הלקוחות שלנו הוא מישראל רצוי שנבחר שרת ישראלי או אירופאי. מלבד נתון זה, שרת קרוב יתרום רבות לתהליכי ה- SEO בגוגל.

4.     שירות ותמיכה – חלק בלתי נפרד מהבחירה הוא השירות והתמיכה שאנחנו עשויים לקבל. חלקם מסתפקים בשירות טכני באמצעות אימייל, ולרוב דרוש תמיכה ושירות טלפוני. לא משנה במה בחרתם, וודאו שהחברה מספקת לכם את השירות והתמיכה הראויים ביותר. השירות והתמיכה מהווים חלק חשוב מהבחירה, וישנם לקוחות שאפילו יפסלו חברות שלא יספקו להם את השירות המבוקש.

בנוסף, בשנת 2021, פרמטר נוסף לבחירה נכנס לתמונה: "ממשק המשתמש" בשנת 2020-2021 הרבה מאוד לקוחות מעוניינים לקבל ממשק ויזואלי ונוח, ממשק משתמש שמאפשר לעשות פעולות מסובכות בקליק, סביבת פיתוח, ועוד. חלק זה מסייע רבות לאתרים כאלה ואחרים ואף חוסך להם זמן יקר. לכן ובעקבות זאת, כדאי לשקול פרמטר זה בעת הבחירה.

מעבר מאחסון קיים לאחר – איך אפשר לחסוך כסף

אם אתם עוברים מאחסון קיים לאחר ישנה שיטה המאפשרת לחסוך בעלויות שנתיות של אחסון. אז איך עושים את זה? מה השיטה הנפוצה? פשוט – נתחו את האחסון הקודם, כמה נפח ותעבורה השתמשתם, ודווחו לחברת האחסון החדשה אודות הנפח המנוצל. בעקבות זאת, חברת האחסון החדשה תוכל להתאים עבורכם חבילת אחסון שמתאימה למידות שלכם, ובכך לא תצטרכו לשלם כסף על משאבים שאינכם משתמשים בהם. בנוסף, ניתן להריץ בדיקה למשך חודש, ולוודא באיזה משאבים אתם משתמשים, ולאחר מכן לשנות את החבילה בהתאם. מדובר בדרך היצירתית והטובה ביותר לחסוך כסף בעלויות שנתיות של אחסון.

בחברות מסוימות ישנה אופציה לשלם רק עבור השימושים המתאימים לכם, האופציה ניתנת בחלק קטן מהחברות, ביניהם חברת האחסון והשרתים אינטרלנד המספקת גם שירותי קניית דומיינים. מקווים שעזרנו, מקווים שלמדתם דברים חדשים, בכל פנייה אנחנו כאן לשירותכם, צוות אינטרלנד.



יום ראשון, מרץ 14, 2021



« חזרה